Dansadansadaaaansa

Såååååååå trött är jag. Krumpingen blev 3 timmar lång istället för en timme! Vad gjorde vi? Ptja, freestylade oss igenom hela lektionen ungefär. FAN vad jag önskar att jag kunde krumpa, inte bara för att det ser bra ut utan mest för att det vore värsta terapin. Krumping handlar asmycket om att få ner negativa känslor i dans, speciellt om man är arg, sårad, etc.

Jag måste berätta för er vem min kvinnliga förebild inom dans är , har stalkat henne ett tag nu haha;


...Rino Nakasone! Han seriöst ÄTER upp musiken. Grym brud, grym stil och framförallt sjukt bäst känsla när hon dansar. Sedan måste jag tillägga att hon verkar stört avslappnad jämfört med vanliga japaner. Hon föddes på Okinawa och flyttade till New York (tror jag?) för att börja på en dansskola där. Innan dess hade hon aldrig riktigt tagit danslektioner utan bara lärt sig steg genom att titta på tv. Tummarna upp för denna bruden, hon är idag 29 år och är en av Gwen Stefanis japanska tjejhög (hon är Music).

Min kamera har varit på lagning i snart ett halvår och igår ringde de och sa att jag måste betala 5000kr om jag vill få den fixad. Ursäkta? Den kostade inte ens så mycket när jag köpte den! Jag kan fan få en systemkameran för de pengarna. Sjuka jävlar. Mormor och jag ska på stan i morgon och se om vi haffar en ny kamera. Jag skulle egentligen köpt Mathildas men det verkar inte bli av då mormor hellre vill att vi skaffar en rejäl och ny och att jag tar hand om den som om den vore mitt barn, ungefär.

I morgon tänkte jag även kolla om jag kan hitta lite kläder som är typiskt 80- eller 60-tal. Gud, det är så svårt med ett festtema som är retro. Jag har själv ingen modekoll och att sedan veta vad folk hade på sig för typ 30 år sen gör inte saken lättare. En sak är i alla fall säker, jag tänker inte ha kjol på mig. För denna gången tänker jag verkligen dansa. Annars har jag alltid varit den där bruden som sitter i hörnet och typ "mwiihi nee kan ente dansa" men nu ska jag fan typ "NEJ NU JÄVLAR NI". Haha, typ.

Ska sova nu (läs: läsa Pride & Prejudice)!

Kommentarer
Postat av: Nayu

Åh ska kolla upp henne, låter ju ganska grymt! Och hahaha GO FOR IT GIRL! SHAKE THAT ASS.



Svar: Eller hur! One litre of tears är verkligen helt sjukt sorglig man dör lite varje avsnitt, men samtidigt är den ju så jävla bra så jag kan inte längre hålla mig borta från den. Haha :*

2009-03-12 @ 09:22:32
URL: http://dontstealoursun.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0