Modebloggare?

Jag har kommit fram till att mat är mitt stora problem. Folk pratar om att lust och sådant är svårt att hålla sig borta från. Men jag ska tala om en sak för er. När man ser en chokladkaka stå helt ensam i köket så är dragningskraften till att äta upp den MINST lika stor som en sexuell attraktion är för någon! ....det är jag helt säker på.

Jenka hade med sin klarinett till skolan idag och jag fick spela på den. Jag har alltid haft fördomar om att klassiska instrument som ser tråkiga ut också är tråkiga i sig. Först fick jag inte fram ett enda ljud ur den och jag blåste för kung och fosterland! När jag lärt mig tekniken såg jag ändå ut som en blowfish men fick i alla fall fram ljud. Tillsist lärde jag mig spela "Spanien är ett land" och "Lunka på" på bara en timme! Lite stolt är jag faktiskt, bara lite.

Gud jag känner verkligen att jag inte har något att skriva om dessa dagar. Total bloggtorka. Därför mina kära läsare (två stycken typ, men okej) - vad vill ni att jag skriver mer om? Mitt liv? Mina tankar? Mer asiatisk media? Mer mode? <- Mode kan ni glömma, det kommer ni inte hitta i min blogg på... ett bra tag, hoppas jag. Modebloggare är det sista jag vill bli men på något vänster känns det som att jag kommer bli det ändå. Att vara modebloggare innebär för mig att vara ytlig till 100%! Visserligen är jag också ytlig, men vad finns det för glädje i att hela tiden tipsa folk om vad de borde ha på sig. Det kränker ju den individuella stilen totalt. Nu snackar jag inte att det är okej att gå runt med stringtrosor över jeansen osv, men ni förstår väl vad jag menar? Inspirationen kommer ju försvinna totalt den dagen alla ser likadana ut. Inte för att jag tror att den dagen kommer komma, men det sista som vi behöver är ännu en JL-generation.

Dock måste jag erkänna att jag älskar att läsa bloggar där folk lägger upp bilder på sig själva och visar upp sin egen stil. Så vad har vi lärt oss idag kära barn? - Snöa aldrig in er på modebloggar (i måttlig mängd kan det vara bra) & låt dig inte förföras av chokladkakor!

Wow, jag är verkligen patetisk.


Kommentarer
Postat av: Nayu

Alltså medan jag läste det här inlägget bubblade jag av svar, det ena efter det andra. Så jag förmodar att jag kommer skriva mycket här. Here goes:



Jag älskar din blogg (nehe?) och jag tycker den är intressant precis som den är. Jag gillar att du blanadar med att skriva dina egna åsikter om saker, ditt liv, asiatisk media (!!<3), men jag kan tycka att det är roligt att se saker du vill ha tex. Jag menar modebloggar är ju överskattade och så, men kan tycka det är kul att se bilder på saker folk vill ha. Från det kan jag få inspiration.



I vilket fall läste jag alltid modebloggar förr, inte för att jag följde deras trender alls - jag går efter humör totalt därför har jag tusen olika stilar i ett. Men sen tröttnade jag, jag menar alla var i princip likadana? Så jag har en jag brukar kolla i, sen läser jag bara bloggar som intresserar mig pga åsikter, tips, och annat sånt. SOM DIN! Haha, har gått in på din blogg och kollat dagligen efter update.



Allting behöver inte vara så genomtänkt jag menar jag skriver blogg inlägg bara för att få av mig något eller för att kunna se vad jag gjort av med mitt liv sen (film, skola, och inget mer ungefär). Men iaf! Haha



Okej nu ska jag sluta bomba här.

Men jag älskar din blogg därför att den är så varierad och jag tycker dina åsikter och tankar är intressanta så puss på det och jag inser att jag kanske inte precis hjälper så mycket. :<



<3!

2009-03-27 @ 09:17:52
URL: http://dontstealoursun.blogspot.com
Postat av: Nayu

Jävlar. Det blev verkligen eh.. långt.

2009-03-27 @ 09:18:17
URL: http://dontstealoursun.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hahaha, tack Na-chan <3

2009-03-27 @ 20:22:49
Postat av: Rosa

Bara för att din sexdrift är lika med noll x3



Me lufs tankar ^_^ Du har inte lika stor bloggtorka som jag tror jag inte x3

2009-03-31 @ 21:05:42
URL: http://rooosa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0