chi-chi-chiiill-torsdag

Innan krumpingen i onsdags hade jag jättemycket ångest. Efter lektionen förra onsdagen mådde både jag och Kerstin väldigt dåligt. Däremot var denna onsdagens krumping väldigt olik alla andra gånger. Vi hade en jättecool koreografi, trots att beatet var sjukt, och Cookie verkade vara på glatt humör. Hoppas det är så i framtiden.

Kerstin och jag diskuterade faktumet om att titta på sig själv i spegeln medan man dansar. Varken hon eller jag gillar det. Jag hatar att titta på mig själv när jag dansar. Varför? Det blir för intimt. Varje gång när jag freestylat skäms jag eller tycker det är pinsamt. Inte så mycket för att jag bryr mig hur det ser ut utan snarare för att det känns som att jag blottat mig själv. Jag skulle inte ens klara av att se ett band på mig själv när jag freestylar. Freestyling för mig är att uttrycka allt inom en som verkligen inte kan komma i närheten av ord. Tanken på att se sig själv medan man freestylar... Hmm.. Nej. Inte lockande.

Japanskan var inställd idag och jag cyklade hem i det vackra vädret. För första gången på väldigt länge kändes det riktigt jävla underbart att bara cykla hem och inte behöva göra någonting (okej, vi bortser från alla läxor osv). Hela denna dagen har jag bara legat i min säng och softat. Hur skönt är inte det dessa dagar...

Förresten, det sjukaste jag hört idag var att Jorge de Sousa Pires jobbar på Växjös universitet. Helt absurt! För att citera fisk "Han har jobbat på Apple och varit deras länk till utbildningsvärlden". Av alla universitet i världen väljer han... Växjös? Bästa på länge alltså!

Nej vet ni folk. Jag har kommit fram till att min blogg ska bli lite "seriösare". Jag har själv märkt att mina inlägg är väldigt meningslösa. Ständigt har jag tankar som flyger runt i huvudet. Oftast om frågeställningar och liknande fenomen, dessvärre är jag riktigt kass på att få ner sådant i blogg-inlägg. Men jag ska verkligen försöka, för jag är faktiskt intresserad av era åsikter angående många saker jag själv tänker på.

Tack Natta för att du tipsade mig om T.I - Big Shit Poppin' (Do it). Riktigt, riktigt grym låt!

(ps. Yesungs solo i "Sorry, sorry" är det grymmaste i hela låten tillsammans med Kyuhyuns delar).

Kommentarer
Postat av: Nina

Hur är det på Japanskan nu för tiden? Är det fortfarande samma människor?



Nej jag gillar din blogg. Det är kul att läsa om vad du gör när jag saknar dig liiiite =D



Sorry sorry är fan grym<3<3 tycker om deras nya stil, fast det borde vara mkt mer Heechul i MVn!!

2009-03-20 @ 07:34:12
Postat av: Nayu

Härlig dag!

Gud vad skönt att cykla till och från skolan.

Jag hade gärna gjort det om det inte vore för att

det kommer ta mycket längre tid, då vägen är

både en bit och att den är riktig jobbig.

Skulle komma drypandes i svett till skolan.



Det där med att se sig i spegeln när man dansar,

det har jag också haft svårt för.

Känner mig nog ganska löjlig tror jag.



Och tillsist tänker jag säga att jag älskar din

blogg precis som den är.



För övrigt tänker jag faktiskt meddela att

den där jdraman jag tipsade dig om nyligen,

(Mei-chan no shitsuji) nu är avslutad.

Du finner hela här : www.dramacrazy.net



<3

2009-03-20 @ 17:20:11
URL: http://dontstealoursun.blogspot.com
Postat av: Ani

Nina: Japanskan är sig lik måste jag säga. Men fortfarande väldigt rolig! Även om man lär sig nada, det är fortfarande "genki desu ka" :P

Men du ska väl gå på japanskan när du kommer hem? Den är så rolig! XD <3

& jepp, det är fortfarande samma människor! Förutom två nya!



Alltså, jag gillar Sorry, Sorry men deras nya stil känns inte som de. Men det kanske går över. & ja, mer Heechul föfan! 8D



Nayu: Vad glad jag blir av att höra att du gillar min blogg som den är! <3 Oooh, tack så jättemycket för tipset. Ska definitivt kolla upp den!



2009-03-20 @ 23:54:44
URL: http://lilychouchou.blogg.se/
Postat av: Nina

Haha wow! Ni kämpar på där alltså =D När jag kommer hem kommer jag bara snacka Japanska med dig =D

Två nya? Hur gamla typ?



Meeeeeer Heechul meerrrrrrgh

2009-03-21 @ 04:02:02
Postat av: Ani

Ja alltså du måste lära mig allt du kan <3

En är typ tysk och är 30+ och en annan heter Viktor, är extrem otaku, sneeel & vi kallar han "fisk2" för han är typ som fisk, haha.

2009-03-21 @ 11:45:40
URL: http://mrsnewsman.blogspot.com
Postat av: Ani

Ja alltså du måste lära mig allt du kan <3

En är typ tysk och är 30+ och en annan heter Viktor, är extrem otaku, sneeel & vi kallar han "fisk2" för han är typ som fisk, haha.

2009-03-21 @ 11:45:55
URL: http://mrsnewsman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0