Bilder, bilder, bilder

Mandy kunde inte sova över igår, men det hindrade oss inte från att ha kul igår. Vi tittade på Gokusen och gjorde klart en av dikterna. Jag har kommit fram till att jag måste se klart hela Gokusen på detta lovet. Vad säger ni om denna taktiken - jag pluggar under dagen och sedan som belöning tittar jag på en drama på kvällen? Jag tycker det låter toppen! För er som inte vet vad Gokusen handlar om så kan man kort säga att det handlar om en kvinna som ska ta hand om den stökigaste klassen i en japansk skola och vad hennes stökiga elever inte vet är att hon tillhör en yakuza-familj (yakuza - japanska maffian).



Nu när jag ändå är inne på Japan. Som de flesta som känner mig vet avskyr jag Johnny's entertainment. Däremot finns det en liten söt människa som jag nyligen funnit tycke för och han är en Johnny's Jr - Shoon Yamashita! Han är SÅ lik Jaejoong när han spärrar upp ögonen. Det är helt sjukt. Hmm. Förutom det ser han ganska fjantig ut, men på något vis ganska söt, haha. That's all. Vad bara tvungen att informera er om detta, antog att alla är sjukt intresserade...!



Hur gör man egentligen för att få folk att bli övertygade om något? Detta låter väldigt seriöst, vilket det antagligen inte är. Mitt och mormors nya mål är att övertala morfar om att han behöver en hund (han bor ensam). Jag måste se till att han skaffar en schäfer, han behöver verkligen en livskamrat (läs: hund). Det gick inte så bra med att övertala han idag dock "vafan ska jag med en hund till!". Påtal om idag, vädret var ju faktiskt inget att hurra för. Fast vi grillade på en engångsgrill trotsallt, första grillningen för denna säsongen! 

I morgon ska jag på workshop på move it - Louis Warning kommer. Han är tydligen är en jätteduktig dansare som gjort flera framgångsrika koreografier. Läste någonstans att han vunnit mästerskapen i street eller något, minns inte riktigt. Det som de flesta hittils verkar reagerat på är att han jobbat med Chris Brown, Justin Timberlake, Mariah Carey osv. Det låter i vilket fall lovande och jag ser fram emot det! Lovar att uppa om det i morgon. Funderar på att ta med kameran och fota något litet när den avancerade gruppen kör sedan efter den gruppen jag ska dansa i.

Och vet ni! Äntligen har jag överfört alla bilderna till datorn. Eller ja, femtio procent av bilderna kunde inte läggas upp. Vet inte varför? Asskumt & min kamera funkar tydligen inte ens på alla datorer som har Windows Vista. Blev skitskraj idag när jag läste det i manualen och höll på att blir helt galen. Men sedan funkade det trotsallt, undrar fortfarande varför inte alla bilderna kunde överföras... Nåja, här några av de som överfördes.


Anna och jag... finns bara ett ord som förklarar detta - chokladansiktsmask!


...and that is how I roll osv.


Lite för suddig bild, men det grönaktiga är en uniformdräkt jag köpte på
secondhand och klippte sönder inför Izzys partytema som var retro.


När Agnes var på besök och vi gjorde sushi, det blev sjukt gott faktiskt!


Behöver jag ens nämna att Agnes är en av de sötaste människor som finns?


Pluggdag med Julia, Ida och Love. De ser lite gladare ut än vad vi alla var...


Mandy fjantar sig med mitt gosedjur som jag vann på Liseberg

...det var nog allt för idag. Nu ska jag iväg och skriva rent lite historiapapper. Lite senare blir det antingen Gokusen eller Boys before flowers! I morgon börjar den riktiga pluggaveckan, usch. Wish me luck? ♥

Kommentarer
Postat av: jaedze

Haha den chokladgrejen såg bäst ut! Gud vad kul ni verkade ha!

Wowww den första Johnny du gillar? Coolt...Jin e faktiskt den enda jag gillar hehe...

Lycka till med pluggveckan..och jag hoppas hoppas vi kan va på nån av dagarna iaf!! Puss och hej!



2009-04-05 @ 20:54:50
URL: http://jaedze.blogg.se/
Postat av: Ani

Vi var ju i fredags? Haha! Jag kan inte någon gång denna veckan. Men som sagt, efter mock examsen kanske vi gjorde förra gången. Tänker inte lova något nu för du blir så besviken om det inte händer så :o

2009-04-05 @ 22:05:28
URL: http://lilychouchou.blogg.se/
Postat av: Nayu

Oj ännu en gång finns det mägnder med grejer att svara. Det ploppar upp tankar hela tiden under tiden jag läser, varje gång jag läser din blogg.



Först och främst, lycka till pluggandet! Du är duktig, jag önskar jag var hälften så engagerad och duktig som du.

Sen vill jag säga, du brukar ju alltid påpeka att jag har fina ögon. Men vad har inte DU?!??! Din header är superfin, du är jätte fin och du är galen om du inte tycker du har fina ögon.



Trevligt med ansiktsmask, nästan så man får lite lust att göra det imorgon. Varmt bad, ansiktsmask, lite musik kanske och sådär. Mums.



Gokusen, haha. Jag har sett hela första säsongen men bara hälften av den andra och inget av den tredje. Men jag vet inte jag har fasnat lite. Sen råkar jag hitta så grymma serier som Meichan no shitsuji och just nu : Seigi no mikata, så jag prioriterar dom.



Men jag håller med om det där med att det är en bra idée. Plugga under dagen och belöna dig själv med drama på kvällen.



Nu skrev jag långt igen som vanligt.

Ledsen för det.



<3

2009-04-06 @ 01:32:59
URL: http://dontstealoursun.blogspot.com
Postat av: Nayu

Oj ännu en gång finns det mägnder med grejer att svara. Det ploppar upp tankar hela tiden under tiden jag läser, varje gång jag läser din blogg.



Först och främst, lycka till pluggandet! Du är duktig, jag önskar jag var hälften så engagerad och duktig som du.

Sen vill jag säga, du brukar ju alltid påpeka att jag har fina ögon. Men vad har inte DU?!??! Din header är superfin, du är jätte fin och du är galen om du inte tycker du har fina ögon.



Trevligt med ansiktsmask, nästan så man får lite lust att göra det imorgon. Varmt bad, ansiktsmask, lite musik kanske och sådär. Mums.



Gokusen, haha. Jag har sett hela första säsongen men bara hälften av den andra och inget av den tredje. Men jag vet inte jag har fasnat lite. Sen råkar jag hitta så grymma serier som Meichan no shitsuji och just nu : Seigi no mikata, så jag prioriterar dom.



Men jag håller med om det där med att det är en bra idée. Plugga under dagen och belöna dig själv med drama på kvällen.



Nu skrev jag långt igen som vanligt.

Ledsen för det.



<3

2009-04-06 @ 01:34:01
URL: http://dontstealoursun.blogspot.com
Postat av: Ani

Nayu: Jag älskar dina replies so dun worry om de är långa :)



Tack, men jag tror du ser mig som lite för duktig än vad jag egentligen är! XD~ men jag ska göra minn bäst, yosh! Nej jag vet inte, jag gillar inte mina ögon. De är typ inte speciella eller markerade eller nåt. Sen ser det cp ut att ha svart hår typ och blå ögon. :( men tack i alla fall <3



Jaaa, musik, ansiktsmask & ett bad! Det låter som en sjykt grym idé.



Seigi no mikata? Hmm. Känner inte igen namnet, ska kolla på mysoju vad den handlar om!



<3



2009-04-06 @ 10:22:47
URL: http://lilychouchou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0