Berlin planer

Underbar dag ♥
Solen har värmt hela Växjö! Jag försökte dock sola under dagen men eftersom jag bor så nära sjön så blåste de något så ofantligt. Det slutade med att jag försökte stå ut med kylan medan jag fick lite färg.

På eftermiddagen cyklade jag in till stan för att gå på tivoli med Mandy, Dzenana, Kiki, Mari och Linda. Det var så länge sedan jag träffade både Mari och Linda, mer än ett halvår sedan och ändå bor de bara i Värnamo som bara ligger fyrtio minuter från Växjö. Vi åkte två karuseller och en av de var riktigt riiiiktigt läskig, den gick skyhögt upp i luften och snurrade som tusan! Jag älskar riktigt riktigt läskiga karuseller och jag försökta övertala Mari att åka den med mig vilket hon tillslut gick med på. Och se... Vi överlevde! :)

Jag blev väldigt sugen på skräpmat så det slutade med att jag åt falafel i pitabröd. En liten osis var att jag råkade beställa stark sås... Vilket resulterade i att mina ögon blev helt blodsprängda och jag kunde knappt andas! Snacka om att inte tåla stark mat, jag måste verkligen vänja mig. Hur ska jag annars klara mig i Korea någon vacker dag?

Mot kvällen svängde jag till mormor då hon kommit hem från Schweiz. Hon hade med sig tonvis med choklad och jag proppade mig både mätt och full. Det är inte så bra att jag fortfarande mår illa efter all chokladen jag åt. Jag tog med mig lite till Kerstin och sedan satt hon och jag och pratade om Berlin. Hon har nämligen varit i Berlin nyligen och hon hade jättemycket tips om vart jag borde gå, hur jag ska åka dit och var jag ska bo. Snäll som hon är delade hon med sig av detta! ♥
Ända sen jag kommit hem från henne har jag planerat Berlinresan och just nu ser det ut såhär:

Buss till Berlin & tillbaka 800:-
Boende 244:-
Tåg (Malmö - Göteborg) & (Göteborg - Växjö) 400:-
Dir en grey biljetten 400 max?

Jag planerar ju att hinna med Metaltown också, dessvärre tror jag bara jag hinner den 27:e. Men det är ju ändå då mina favoritband spelar så jag ser det inte som någon större förlust att jag missar hela den 26:e.
Nu gäller det bara att hita någon som verkligen vill/kan åka med mig för annars kommer mormor gå i taket och mamma inte låta mig åka. Om någon vill följa med är det bara att höra av sig! ♥

Nu tänker jag se A KNOT OF för första gången. Jag har dragit mig ur så många gånger men nu känner jag verkligen att det är dags. Jag hatar att kolla på konserter när jag inte är "in the mood". Tror dock jag kommer dö ganska hårt nu.

Godnatt på er & sov gott! ♥


Kommentarer
Postat av: Nina

Babe, hoppas du hittar ngn att åka med<3 hoppas också att du hinner komma till metaltown lite iaf =D

Ta hand om dig<3

2009-04-19 @ 07:11:23
Postat av: Ani

Ja kommer till Metaltown den 27:e <3

Ta hand om dig! :D

2009-04-19 @ 12:20:07
URL: http://lilychouchou.blogg.se/
Postat av: Nayu

Låter ju jättebra! Jag är avundsjuk. Skulle verkligen vilja dit, till Berlin. Eller till Metaltown för den delen. Men det går ju som sagt inte. Jag får hålla tummarna för att dom kommer tillbaka snart igen, om det är Berlin eller Sverige det skiter jag i. Jag ska dit.



Jag är också jätte känslig när det gäller stark mat. Men jag ska träna upp mig! Öka starkfaktorn så smått och sen klarar man sån mat som normalt brinner i ens mun :DD



Åh jag vill så gärna ha den! A knot of. Jag tror jag måste beställa den så jag kan se den innan jag åker till Italien, och försöka att inte dö av deprissionen av att jag inte kan se dom live.



<3

2009-04-19 @ 13:54:04
URL: http://dontstealoursun.blogspot.com
Postat av: Ani

A KNOT OF var mästerlig & den är jättebra för dig som inte har några Dir-DVD:er för den har samlat några av de viktigaste live gigsen på den blandat med riktigt bra japanska :)

2009-04-19 @ 18:21:36
URL: http://lilychouchou.blogg.se/
Postat av: Jaedze

Jaaa vi hade så kuuul! Vi gick dit igen idag med utbytesstudenter, det va sååå kul!! Dom åkte den där ni åkte, och dom dog hahaha

2009-04-19 @ 19:59:02
URL: http://jaedze.blogg.se/
Postat av: Nayu

Sv: Jag har en Dir-DVD, Withers and withers. Men jag kan tänka mig att A knot of är något alldeles speciellt, den är ju som du säger en blandning av alla höjdpunkter. Längtar tills jag har råd att beställa! :3

2009-04-20 @ 21:56:33
URL: http://dontstealoursun.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0