Fattar inte

Hur svårt är det egentligen att bli respekterad i "eftertraktade" kretsar här i Sverige? Det är så jävla lätt verkar det som. Det enda du behöver är att vara snygg och ha en jävligt egendomlig stil. Såklart ska du inte ha en hel outfit som bara är från designers du måste ha något som är lite eget också. Helst ska du ha vintagegrejer som ingen annan har, en grymt cool ring eller något jävligt åtråvärt.

Jag fattar inte. Hur kan dessa människor säga att de inte bryr sig om utseende om de själva står femtio timmar framför spegeln, går till diverse secondhand-butiker, etc. & väljer sitt sällskap efter framgång och stil.

Men det är väl så det funkar. Jag säger inte att jag själv inte bryr mig om utseende för det gör jag, men jag har aldrig prioriterat det så högt som folk i de "högre" kretsarna gör och det är väl just för att intrycket har större betydelse ju kändare man blir.

Det var längesedan starka personligheter hade betydelse och då skyller jag inte bara på alla er, utan också på mig själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0