Dåliga vanor

Nu är vi sådär nästan i mitten av veckan (ja, snart onsdag ju!) och jag har haft en riktigt trögstartad måndag och tisdag. Varje dag är som en enda ond cirkel - vaknar, kör till skolan, sitter i skolan och har ångest över att man har så mycket och plugga, kommer hem, sitter vid datorn, sover. Nej, ni läste inte fel... ingenstans där står det att man faktiskt pluggar HEMMA?

Nu kan man ju faktiskt undra varför man som person inte pluggar hemma; av den simpla anledning - datorn! Så fort jag kommer hem tänker jag "äe ska bara kolla detta och detta och SEN ska jag plugga". Det vet både du och jag att det händer bara inte, har man väl satt sig så är man fast. Det bästa tror helt enkelt är att komma hem, ta en kopp té, äta ett litet mål och sedan sätta sig och plugga i en timme, sedan ta en paus (läsa en bok eller titta på tv) och sedan plugga klart och tillsist blir man belönad med datorn! ♥

Dåliga vanor hänger med hela livet så varför inte ta tillfället i akt och ändra på de?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0