internationella kvinnodagen

Hela dagen har jag skrattat åt faktumet att det inte finns en internationell dag för män. Ibland äger det att vara brud. Jag köpte en morotskaka till min mamma, synd bara att hon inte är hemma just nu för jag är nästan påväg att äta upp den själv. Fast det kommer jag såklart inte göra... det vore ju jättedumt och elakt av mig *stirrar på morotskakan och dregglar*.

Innan jag går och lägger mig ikväll ska jag göra klart alla matteuppgifterna vi har och försöka planera ihop hur min written task till engelska ska se ut. Jag hoppas jag pallar men det gör jag nog för när jag är klar med det ska jag se episod sjuttion i Boys before flowers. Hittils har jag inte gråtit en än gång medan jag följt den drama. Men jag måste verkligen säga att den börja växa mer och mer på mig, det skulle inte förvåna mig om jag sitter och storlipar när jag sett sista episoden. Det skulle vara SÅ typiskt mig!

Förutom allt det där har jag övningskört idag. Det gick rätt okej som vanligt, jag har ju inte dött hittils och har jag inte dött så är det en seger! Jag skrev även klart några CV:n som blir de sista jag ska lämna in för i år. Om jag inte får sommarjobb nu har jag seriöst gjort allt. Gud vad jag skulle vilja ha ett sommarjobb, det är seriöst min största önskan just nu.

Eftersom det är internationella kvinnodagen tänkte jag hylla en kvinna jag tycker om/ser upp till (förutom min mamma, min mormor osv.)


....yeees, Angelina Jolie! Antar att jag inte ens behöver förklara varför.

Har ni någon kvinna som ni ser upp till?


Kommentarer
Postat av: Nina

Mamma och min moster =)

2009-03-09 @ 07:35:49
Postat av: Ani

Awwww. <3

2009-03-09 @ 10:19:19
URL: http://lilychouchou.blogg.se/
Postat av: Nayu

Den första jag förknippar med internationella kvinnodagen är faktiskt, Angelina Jolie. Min mamma ser jag väl upp till men inte på samma sätt. Däremot tycker om! Haha. Um, men det finns många fina kvinnor som borde hyllas mer så synd att jag totalt glömde av det där med internationella kvinnodagen igår annars hade jag arrangerat min dag runt det. ;D

2009-03-09 @ 23:50:10
URL: http://dontstealoursun.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0