Studenten & tivoli - samma sak?

Underbaaar dag! ♥

En av mina närmaste vänner tog studenten idag och jag var såklart där och gav henne blommor. Något som var mindre roligt var dock att hon tappade sin mobil, undrar om hon hittade den sen. En sådan sak får verkligen inte förstöra studenten för mig! Stackars.

När jag stod där och såg alla dessa vitklädda studenter springa ut och skrika, skratta och bara vara allmänt lyckliga så slog det mig - varför är alla så glada EGENTLIGEN? Jag förstår att det måste vara underbart att slippa gå på en skola man gått i 3 år, att man kan sova hur länge man vill på morgnarna, göra vad man vill etc. Men för de flesta av oss väntar oftast 3 års universitetsstudier och vissa andra kommer antagligen bli arbetslösa, varav även några kommer börja jobba. Detta är säkerligen en pessimistisk syn, men studenten känns verkligen bara som tillfällig lycka, precis som tivolin...


Kommentarer
Postat av: Nayu

Jag tror att det är lite hela grejen, man firar och är glad innan livet tar en annan vändning. För tills man går ut gymnasiet har man ju en ganska trygg väg man går.

Men när man gått klart gymnasiet då står man plötsligt inför ett val som kommer avgöra hur ens liv blir i framtiden, och väntar det universitet ja då väntar många jobbiga och hårda dagar framöver. Väntar jobb blir det väl först och främst själva letandet, men även att man blir vuxen. Om man blir arbetslös - ja hur mycket lycka kan det dra in liksom.



Så studenten tror jag behövs, man behöver känna den där enorma lyckan innan allvaret börjar - innan man måste börja bemöta sitt val.



<3

2009-06-09 @ 19:25:48
URL: http://dontstealoursun.blogspot.com
Postat av: Marielle

Jag vet precis hur det är, och det är som du säger. Det är bara en lycka som varar för "stunden", sen nån vecka efter tänker man typ "jaha, vad ska jag göra nu?" och man känner sig helt plötsligt vuxen typ.

2009-06-09 @ 21:20:28
Postat av: Jaedze

jag håller med Mari! bara nårra dar efter känner man: Jaha och nu då, nu finns inget bestämt nu ska man ta klipet och göra stora val dom kan förändra hela din framtid! Liksom jag har än inte kommit på helt vad jag vill göra...kul liksom! Så gymnasiet va faktiskt jätterolig tid...

2009-06-09 @ 21:38:39
URL: http://jaedze.blogg.se/
Postat av: Nayu

Svar: Ja jag svarade under det inlägg där du frågade. Men kan kortfattat säga att jag jobbar på min mammas jobb, hjälper till att intervjua personer dom har kontakt med till en undersökning osv. :*

2009-06-09 @ 21:59:32
URL: http://dontstealoursun.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0