Skönhetstips för oss med fettigt hår



Jag är en sådan som får fettigt hår väldigt lätt och jag försöker oftast att låta några dagar gå emellan innan jag tvättar det och under den tiden träffa så lite folk som möjligt, haha. Det slutar alltid med att jag måste sätta upp håret typ två dagar efter jag tvättat det för att det blir för fettigt alldeles för snabbt.

Men häromdagen var jag inne på en jättebra sida och där tipsade de om vad man kan göra mot fettigt hår. Så jag tänkte skriva tipset här;

Man kan göra en väldigt simpel inpackning utan att behöva lägga fler hundra på dyra produkter och om man använder denna inpackningen tillräckligt ofta kommer man tydligen se strålande resultat! ♥
För att göra denna inpackningen behöver man;

* 1-2 mjuka avokadon
* ½ msk citronsaft
*1/4 dl starkt örtte av kamomill eller rooibos (OBS! Kamomillté för ljust hår & Rooibosté för mörkt hår)
* Stavmixer

Blanda ihop allt & applicera det sedan på håret och vira en plastpåse runt huvuden (en handuk funkar också men det blir inte så kul att tvätta av det sen). Låt verka i minst 30 min. Efter det tvättar du håret som vanligt! :)

Kommentarer
Postat av: caroline

hej :) ska vi läsa varandras bloggar? (: Jag har lagt till dig iaf. Jätte fin blogg! :) puss, (alltidcarolinis.blogg.se)

2009-07-17 @ 23:24:22
Postat av: Linda

Oh, tack så mycket för att du postade upp detta tipset! :D Jag har precis samma problem!

2009-07-18 @ 11:03:51
URL: http://juicybox.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag har en kompis som är jättenoga med sitt hår. Han har väldigt långt hår och vill inte tvätta det för ofta. Så när det blir fettigt så maler han lite havregryn och andvänder de som torrschampoo :)

2009-07-29 @ 14:05:01
URL: http://candyplease.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0